2 0 1 9 - TAHUN RESTORASI DARI TUHAN

Tahun 2019 merupakan tahun yang mencabar bagi semua orang diseluruh dunia. Pandemic yang melanda melumpuhkan banyak area tidak kira apapun bidang. serasanya dalam seluruh rangkaian hidup hamba ini tidak pernah hal ini terjadi. Namun satu hal yang pasti, sekalipun seluruh alam bergoncang, tetapi sesiapa yang terus berpaut pada Firman pasti tetap aman dan tidak tergoncangkan.

Hamba berdoa kiranya Tuhan menguatkan den meneguhkan setiap peribadi, agar kiranya setiap anak Tuhan dapat melepasi goncangan ini..

Kesempatan ini hamba mau mengucap syukur buat kasih setia Tuhan yang tidak pernah berubah dalam hidup hamba secara peribadi. Telah banyak yang Tuhan perbuat, bahkan telah menyerahkan nyawaNya spy hamba memperoleh hidup yang baharu. Dia Yesus, Tuhan yang tidak pernah berubah. JanjiNya kekal selamanya. PenyertaanNya kekal selamanya. Terpujilah Tuhan.

Sebelum melangkah ke tahun yang baharu 2021, dengan izin Tuhan.. Hamba mau mengucap syukur dlm segala perkara yang Tuhan sudah lakukan dlm hidup hambaMu yang hina ini.

Tahun ini merupakan tahun yang penuh mujizat bg hambaMu.. dimana Tuhan unlocked bbrpa talent yang tidak pernah hamba realized itu ada dlm diri hambaMU..

kini dgn pertolongan Tuhan, hamba bisa bermain music (keyboard / Gitar), bisa mengubah lagu Rohani, Bisa melukis..Hamba yang mengikuti beberapa kelas pengajaran FT secara online.
Masih banyak yang perlu diperlajari... Hamba mohon kiranya Tuhan sentiasa menaruhkan keghairahan dalm hati hamba untuk meneruskan apa yang Tuhan sudah mulakan dlm hidup hambaMu ini.


Terima Kasih Abba
Terima Kasih Tuhan Yesus
Terima Kasih Roh Kudus


Comments

Popular posts from this blog

DENDAM & KEBENCIAN ADALAH KESIA-SIAAN

ALLAH MEMANGGIL KITA DENGAN NAMA

SELESAI DENGAN DIRI SENDIRI DI HADAPAN ALLAH